Ervaar jij momenteel stress en ben je bang dat je een burn-out krijgt? Dan is dit wat voor jou!

De Preventie Burn-out Training:
 
Wat levert een Preventie Burn-out Training (PBT) je op?
  • ​Meer aandacht en focus waardoor je beter presteert.  
  • ​Je wordt bewuster van lichamelijke stress signalen en leert hoe je jezelf weer kunt ontspannen. 
  • ​Je krijgt meer grip op je gedachten, gedragingen en emoties waardoor je bewuster gaat leven en betere keuzes kunt maken.
  • ​Je leert op een goede manier met stress om te gaan zodat je je rust bewaart en adequater reageert in stressvolle situaties. 
  • ​Tools en handvatten om destructieve patronen te doorbreken. 
  • ​Minder oordelen en meer compassie voor jezelf en je omgeving. 
Wat kun je van de training verwachten? 
De training bestaat uit 8 sessies van 1,5 tot 2 uur. De groep zal uit maximaal 12 deelnemers bestaan. 

De training is voor zowel particulieren als voor bedrijven. Je ontvangt een werkboek waarin je tijdens de training en thuis werkt.
 
De training is gebaseerd op de 8-weekse mindfulness training, aangevuld met aspecten vanuit de cognitieve gedragstherapie. Deze combinatie zorgt ervoor dat de training praktisch toepasbaar is in je dagelijkse leven. 

Elke sessie bevat verschillende onderdelen zoals educatie, reflectie, mindfulness meditatieoefeningen, opdrachten en extra informatie. Je kunt via de website audio begeleidde mindfulness meditatieoefeningen downloaden. 

Aan het einde van de training krijg je een plan op maat met helpende schema’s, zodat je wat je geleerd hebt bewust kunt blijven toepassen.
Werkboek preventie burn-out training
Wat zeggen deelnemers over de training:
“Heel fijn, het heeft me goed gedaan!"  
"De training heeft me veel inzichten gebracht, zaken die al veel langer sluimerden zijn helderder geworden. Mijn patroon kan ik bewuster  (h)erkennen, zonder me te laten meeslepen. Meer aandacht voor mezelf, in het moment blijven, daar toelaten wat ik voel. Meer afstemmen met mijn binnenwereld, minder laten leiden door de buitenwereld." Mira.
“Goede training, helder van opzet en fijne oefeningen. Veel rust en ontspanning. Wat ik vooral erg fijn vond is dat het gericht is op de praktijk waardoor je er zelf meteen mee aan de slag kunt gaan. Veel fijne voorbeelden en oefeningen. Ik vond mindfulness altijd vaag klinken, maar dat is het helemaal niet. Veel nieuwe inzichten gekregen. Fijne trainster met veel kennis en straalt veel rust uit.” Ingrid.
Heb jij een verhoogd risico op een Burn-out?
Doe de check:
CUSTOM JAVASCRIPT / HTML

Wat is Mindfulness?
  “Mindfulness betekent dat je in staat bent om direct, openhartig gewaarzijn te brengen naar wat je doet, terwijl je het doet. In staat zijn om af te stemmen op wat er gaande is in je geest en lichaam, en in de buitenwereld, van moment tot moment.”

 John Teasdale, Mark Williams en Zindel Segal. 

Wetenschappelijk bewezen voordelen van Mindfulness
Vier bestanddelen van het welzijn die neurowetenschappelijk zijn onderzocht, hebben plasticiteit getoond (d.w.z. ze kunnen veranderen) en lijken te zijn beïnvloed door meditatietraining. 
  •  veerkracht: de reactiviteit en snelheid van herstel na negatieve gebeurtenissen.
  • positieve kijk: het vermogen om positieve emoties te ervaren en te verdragen.  
  •  het vermogen om de aandacht te concentreren en vast te houden: dat is de tegengesteld aan mind wandering.  
  • vrijgevigheid: Er is nu groeiende neurowetenschappelijke literatuur die suggereert dat daden van vrijgevigheid het welzijn bevorderen en de circuits in de hersenen activeren die geassocieerd zijn met welzijn. 
  •  Regulatie van emoties.
Dr.Richard J.Davidson (Professor Psychologie en Psychiatrie) 

Algemene voorwaarden       Privacybeleid       Copyright BeTrue 2019